Kuukausi sitten lasten isosisko oli Gambiassa ja paluulippua ostettaessa maksoimme matkan Banjulista Frankfurtiin kortilla. Lipusta ei koskaan tullut vahvistusta,mutta hinta veloitettiin tililtä heti. Kun lipun perään kyseltiin, ebookersilta ilmoitettiin tylysti ettei mitään lippua ole eikä tule, maksun vahvistuksen kanssa joku ongelma. Mikä ongelma kun veloittivatkin koko summan tililtä?!?!?
Edelleenkään kuukausi myöhemmin rahaa ei ole saatu takaisin. Puhumattakaan kaikista muista aiheutuneista kuluista. Ebookers kehotti ottamaan yhteyttä lentoyhtiöön saadaksemme rahat takaisin. Mihin lentoyhtiöön kun ebookers vei rahat eikä mitään lippua kirjoitettu?!?? Sitten ebookers kehotti ottamaan yhteyttä pankkiin. Mitäs he siellä voivat, kun raha ei ole tilillä niin se ei ole.
Kyllä niin sapettaa ja tänään vielä enemmän kun aikaa on kulunut jo kuukausi eikä rahaa näy eikä kuulu.
Ihan vaan tiedoksi, että näin voi käydä kun asioi Ebookersin kanssa.
Kamalaa! Eikö pysty esim. luottokunnan kautta saamaan todisteen, että veloitettu sillä kortilla ebookersin tilille vai oliko kyseessä ulkolainen kortti? Jonnekin tilille se rahahan on mennyt.
VastaaPoistaKyllä ebookers tietää että raha on heillä ja väittävät palauttaneensa rahat. Nyt eivät enää vastaa yhteydenottoihin että very nice :/ kuluttajasuojaviranomaisiin otettava yhteyttä ja jos ei onnistu ja raha ei palaudu, sitten tehdään rikosilmoitus ja saa poliisi tutkia onko kyseessä esim ihan järjestelmällinen huijaus. Huijataan pieniä summia vähän jokaiselta niin kukaan ei varmaan pahastu tai vie asiaa eteenpäin ja netotaan sitten kymmeniä ja satoja tuhansia. Mutta kehotan varovaisuuteen.
Poista