Tietoja minusta

Oma kuva
Olen neljän lapsen äiti ja päätimme perheemme kanssa ottaa menolipun Gambiaan, mieheni kotimaahan, ja unohtaa paluusuunnitelmien teon kokonaan. Lähdemme siis katsomaan ja kokemaan minkälaista elämämme voisi olla Afrikan mantereella. Blogiin tulen kirjoittamaan matkavalmisteluista lähtien perheemme odotuksia, ajatuksia, kokemuksia ja ehkäpä jotain muutakin,joten fasten your seatbelts we are about to take off :D

sunnuntai 19. toukokuuta 2013

Hemmottelupäivä

Eilinen päivä oli pitkälti hemmottelua koko päivä. Aamupäivällä kävin pitkästä aikaa pedikyyrissä Salon Wilmassa. Henkilökunta on mukava ja jalat olivat hoidon jälkeen todella pehmeät. Aion todellakin käydä pedikyyrissä useammin tulevaisuudessa.

Salongin tytöt

Jostain syystä heitti kuvan väärinpäin enkä saa käännettyä, mutta eiköhän hinnoista selvän saa. Edullinen paikka siis hoidattaa itsensä. Hierontaan kylllä menossa heti Suomen loman jälkeen!

Wilmaan voi ostaa myös lahjakortteja, vaikka ystäville lahjaksi.

Wilman jälkeen kävelin viereiseen salonkiin laittamaan kynteni. Salongit siis sijaitsevat Fajarassa, kävelymatkan päässä anoppilasta ja hotelliprojektista. Metro nails, jossa laitoin kynteni on aloittelevan kynsitaiteilijan putiikki. Samassa yhteydessä on vaatekauppa niin lapsille kuin aikuisille. Joka tapauksessa aloittelija tai ei, kunnon kynnet sain pienellä opastuksella ja vaikka aikaa meni hieman totuttua enemmän, ei se haitannut ollenkaan. Johtuiko sitten äidin vapaapäivästä vai siitä että kynnet maksoivat noin seitsemäsosan Suomen kynsihinnoista....Geelikynnet siis kympillä ja Gambiassa taitaa olla osaavia laittajia ainoastaan kahdessa salongissa.

Kun kynnet olivat viimein kolmen tunnin jälkeen valmiit, oli jo auringonlaskun aika ja aika mennä kotiin. Poppoo ottikin minut kyytiin matkan varrelta ja sitten kotiin vaatteiden vaihtoon. Iltasuunnitelmana oli nimittäin lähteä illastamaan kahden kesken miehen kanssa. Lapsilla oli yökyläkaveri ja Haddy hoiti lapset nukkumaan kun me lähdimme ulos. Haddy on ollut meillä nyt kuukauden ja eilen oli ensimmäinen kerta kun lapset jäivät hänen kanssaan illalla kun me kävimme ulkona. Kaikki sujui hyvin, lapset menivät nätisti nukkumaan eikä mitään draamaa ollut. Hyvä tietää, sillä pojat jäävät huomisesta lähtien isänsä ja kahden lastenhoitajan kanssa Gambiaan kun minä ja Alicia lähdemme huomisiltana muutamaksi viikoksi Suomeen. Suomessa odottaa ystävän häät ja isän 60kymppiset. <3<3<3

Eilisiltana siis lähdettiin ravintolaan. Päätettiin käydä pitkästä aikaa kiinalaisessa. Senegambiassa on erittäin hyvä kiinalainen ravintola. Ruoka on todella hyvää ja hinta on enemmän kuin kohdallaan. Yhden kunnon aterian hinnaksi tulee noin 5 euroa. Mieheni tilasi eilen grillattua lammasta ja rapeaa kanaa sekä paistettua vihennesriisiä. Olisin voinut syödä kaikki vaikken usein niin välitäkään lampaasta. Todella maukasta. Itse tilasin ´diced chicken with chili and peppe´. Ystävät ja perhe tietää kuinka pidän tulisestä ruuasta ja chilistä, mutta täytyy kyllä kerrankin myöntää, että eilen meinasi itku tulla ravintolassa ja tänään on vähän niin kuin persus tulessa. Näin niin kuin kauniisti sanottuna. Kaikesta chilistä huolimatta ruoka oli niin hyvää että otin loppuannoksen take awayna mukaan ja söin tänään aamupalaksi. Nyt ei auta muu kuin rukoilla ettei vatsa ole sekaisin huomisella lennolla.

Tänää nautitaan vielä uimisestä altaalla, huomenna laatuaikaa poikien kanssa. Ikävä tulee....